Celem warsztatów przeprowadzonych przez Fundację Deloitte było sprawdzenie, w jaki sposób młodzi ludzie postrzegają sztukę współczesną i z jakich źródeł czerpią wiedzę na jej temat. Wyniki w obu grupach fokusowych potwierdziły, że pod tym względem system edukacji szkolnej ma charakter wybitnie demotywacyjny. Równie mało atrakcyjne okazują się muzea a nawet głośne wystawy, ze względu na niską dostępność fizyczną i finansową. Wiedza o sztuce nie jest postrzegana jako przydatna w procesie nauczania. Młodzi uczestnicy warsztatów uznali, że emocje ich pokolenia wyraża głównie muzyka, podczas gdy sztuki wizualne są zbyt przekombinowane i adresowane do zbyt wąskiego kręgu odbiorców. Wyrazili jednak zainteresowanie filmami o różnych rodzajach sztuk wizualnych oraz poglądami samych artystów, zwłaszcza jeśli będą budowały jakieś napięcie i jeśli będzie się w nich coś działo.
Badanie zostały przeprowadzone na potrzeby Fundacji Top MA pod kątem serii krótkich filmów dokumentalnych planowanych wspólnie z Fundacją Deloitte.